Sunday 20 May 2012

Blood Group

Assalamualaikum.

Hari ni practical, buat blood test. As usual, cucuk jari lagi, picit-picit, and test for our blood group. Suka cita aku katakan, akhirnya aku tahu aku darah jenis apa. Hahaa.. Aku darah B+. Sebut dia 'B positive', bukan 'B plus'. 

Sejak masuk Modul Blood, tiap-tiap minggu jari aku kena cucuk. dan setiap minggu jugaklah, setiap sesi, bukan sekali, tapi DUA kali kena cucuk. Sakit sangat tu tak lah. Tapi cuba korang ambik jarum, cucuk kat jari. Sukarela. Ada bran??

Boleh pulak doktor tu cakap, exam nanti, semua orang wajib dicucuk tangannya. Aduh. Dah lah kelam kabut. Nak cucuk-cucuk tangan pulak. Adeii..

Sedikit info:

Anda digalakkan untuk tahu jenis darah anda, Kalau ada kecemasan kan senang. Sediakan payung sebelum hujan.


Yang lebih penting, untul ibu-ibu mengandung, anda sangat-sangat lah perlu untuk tahu jenis darah anda. Bukan apa, dapat lah nak elak sebarang komplikasi yang mungkin boleh berlaku waktu nak bersalin nanti. Nak lagi advance, ambil tahu juga jenis darah suami anda. Suami pun. Ambik kesah jenis darah isteri.

p/s: Aku dah buat dah jadual sendiri kat Ms Excel. Tapi tak reti nak upload ke sini. So, copy paste je lah dari URL mana-mana..

No comments:

Post a Comment