Tuesday 26 June 2012

Kenapa Lelaki 'Gatal'

Assalamualaikum.

Semalam kat universiti, aku ternampak lah satu scene ni, di mana seorang lelaki yang aku rasakan baik, dok bersembang dengan perempuans. Lama lah jugak. Kat mana-mana pun scene macam ni terjadi kan.




Disebabkan rasa ingin tahu, aku tanya lah kat kawan-kawan aku


Kenapa lelaki ni gatal eh?

Kawan aku(perempuan) pun jawab:
Sebabnya, lelaki, nafsu dia cuma satu. Iaitu perempuan. Tapi perempuan pulak, nafsu dia banyak, bukan lelaki je..

Aku pun baru tersedar...

Dan aku pun cakap:

Maknanya, kita tak boleh lah nak salahkan lelaki, nak cakap lelaki tu gatal, sebab dah memang fitrah dia macam tu. Macam kucing, kalau nampak ikan, mestilah dia makan, takkan nak main-main dengan ikan atau pergi cari benda lain pulak kan.
Jadi, kalau rasa macam lelaki tu gatal ke apa, perempuan pun ada jugak part yang menggalakkan berlakunya situasi gatal tu.

Akan tetapi, harus diingati, ini bukanlah alasan untuk lelaki sewenang-wenangnya terus menggatal dan cakap 'bukan salah aku. dah fitrah aku macam tu'. No way, okay.


p/s: kejap ni baru menghadapi suasana yang aku rasa lelaki ni gatal. Dah nak kahwin pun tengok-tengok orang lagi.

No comments:

Post a Comment