Wednesday 23 January 2013

Sem. 3 dah habis?

Assalamualaikum.

Kalau nak tahu, harini kelas terakhir untuk sem 3. in fact, lecture dah banyak hari dah habis. Cuma harini kitorang masih lagi pergi kelas untuk revision session untuk practical exam. Kalau nak diikutkan, hari sabtu minggu depan ada beberapa kelas yang masih ada kelas. tapi schedule tu tetiba je prof tukar tengah-tengah malam tadi. pukul 11 lebih malam baru dapat tahu! baru ingat nak gelakkan orang yang kena pegi kelas hari sabtu tu. heh

Maknanya, esok aku dah start cuti, saammpaaaailah awal bulan 3. Tapi cuti yang start esok ni, bukan bermakna aku boleh bersuka-ria lupa dunia semua. Sebab cuti ni sebagai study week(s). selasa ni ada practical exam dan awal bulan 3 pulak start written exam. see, takda maknanya cuti lelama pun.
 Habis je last paper pada 14 februari tu, baru boleh rileks sebab winter break. Kalau dentistry student pulak, cuti diorang dah seminggu start. Universiti-universiti lain macam Cairo, Azhar, Mansura and Zagazig pun dah start dah rasanya(yang second year). Ada yang dah sampai London and Malaysia dah. Ada orang tu dah post gambar kat fb lagi main salji kat London. Jeles! Kitorang yang Alex ni selalu start cuti lambat. Dah la lambat, cepat habis pulak tu. Sangat tak fair!

Disebabkan dentistry dah start cuti, sebab tu lah sorang housemate aku ni takda kat rumah. Dia pergi jalan-jalan kat Turkey dengan kawan-kawan dia. Tanpa travel agent, dan semua benda termasuk tiket, tempat tinggal, transportation semua diorang urus sendiri. Cool kan?!

Kalau fikir-fikir balik, macam tak percaya pulak yang sem 3 dah habis. Serius cepat gila! Rasa macam baru je lagi balik sini daripada summer break haritu. Tup tup dah bulan 1, dah habis sem 3. Lepas tu nanti sem 4 pulak, ada spring break, kelas-exam, lepas tu summer break=balik Malaysia. Sekejap je kan?!

Padahal waktu kat Malaysia haritu bukan main lagi dok fikir lamanya nak kena duduk kat Mesir. Setahun. Tiba-tiba rasa macam tak percaya je yang tinggal berapa bulan je lagi nak balik Malaysia.

Aku punya winter break pulak? Harap-harap tak demam seminggu macam tahun lepas. Dah lah demam, langsung takda selera makan. perut masuk angin sampai nak muntah.

Bagi yang tengah bercuti tu, happy holiday la aku ucapkan..
Harapnya aku tak men-distract diri aku sendiri, dan harapnya aku akan letak more effort untuk cover semua syllabus yang masuk. Supaya tak menyesal dikemudian hari..



No comments:

Post a Comment