Sunday 27 May 2012

Selsema

Assalamualaikum.

Sejak hari rabu haritu, aku tak sihat. Demam, selsema. Batuk tak lagi (mungkin sebab aku gosok gigi, selalu buang hingus, minum air kot). Hari ni, dah hari Ahad, demam tak da dah kot (though pagi tadi macam panas sikit), tapi selsema ni, entah bila lah nak baik. Aku tension!


Bila selsema, hidung tersumbat. Nak tidur susah, nak makan tak rasa, nak bau, takda bau. Tension. Haritu memang aku 'panas' gila lah. Geram sangat sebab selsema ni.





Kawan aku cakap Hardees ni Arab punya. Tapi hampeh betul. US jugak..


Semalam pergi dinner kat "Hardees" (fast food macam McD & KFC jugak, tapi Egypt origin US origin jugak). Aku punya lah pilih menu yang 'kaw kaw' punya. Yelah, Second time datang kot. Aku pun pilih lah Burger Chicken Fillet (biasa je rupa dia. Takda gah mana pun. Ya lah, nak yang lagi high, tapi mahal sangat lah pulak).

Dapat je makanan tu (lambat gila dapat makanan. Bad service!) Aku pun start lah makan. Kunyah je, terus "Aduss... Tak rasa mende pun!" *mengeluh* Pastu minum air pulak (pun lama gila baru dapat), aku telan je lah,sekali "aw! sakit tekak!" Sakit lah tekak, sebab air gas kot. Aku pulak main minum je, dahaga. Mana nak tau gas dia kuat sangat, tak dapat nak rasa langsung. Hilang nikmat deria rasa! Memang frust gila lah. Alih-alih, aku tak habis makanan tu. Tapau. Tengahari tadi baru habiskan, tapi still tak tau apa rasa ayam tu sebenarnya... T_T''



Kalau lah aku ingat yang aku ni selsema, tak dapat nak rasa, bau semua tu, baik aku makan yang cikai-cikai je. Beli onion rings ke, french fries ke. Jimat duit.




p/s: Hardees ni lagi mahal daripada McD tau! Terkejut aku..

1 comment: