Saturday 9 March 2013

with age comes fat!

Assalamualaikum.

Jalan kaki balik dari kelas tadi, nampak sorang budak lelaki ni lari-lari. Laju jugak. Mak dia suruh pergi kedai kot.

Aku terfikir 'aku pun pernah lari macam tu jugak'.

emm... 15 tahun dulu??

Bila aku cakap "laju", kawan aku tanya "dulu pernah jadi pelari ke(peserta acara larian ke)?"

Aku tak pernah masuk mana-mana acara larian pun waktu kat sekolah dulu.
Kalau waktu zaman tadika dulu, aku pernah lah jugak menang lumba lari dengan kawan-kawan. Tapi tu zaman tadika la.. Dah besar sikit tak pernah menang pun. In fact nak lari pun rasa malas je.

Bila nampak budak tu lari tadi, aku tersedar yang aku tak mampu nak lari macam tu sekarang ni. And for the first time, the term 'badan berat' comes to sense! Baru aku sedar yang badan aku dah berat. Walaupun BMI kata berat badan ok, tapi bila dah tak mampu nak lari tu. Berat la maknanya!

berat berat berat berat berat! ulang banyak-banyak kali sampai sedar!

sekarang ni kalau naik tangga 5 tingkat ni(rumah baru) dengan tangan penuh, rasa macam nak kena buat pit stop kat tingkat 3.

Beratnya aku weh!

kalau ada apa-apa jadi nanti sapa yang larat nak angkat aku pegi hospital?

6 comments:

  1. Xpe. Org arab lebih besar dari kau, dan boleh angkat kau. Woha!

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. ko dah berat lah kak yong!!!
    hahaha...:)
    ko ingat x warning org??
    jgn bawak balik org arab kat umah...
    NEVER! DONT! JANGAN! NO WAY!
    ingat tu..
    bye...

    ReplyDelete