Tuesday 29 January 2013

Balik Malaysia free!

Assalamualaikum.

Sekarang ni, Presiden Mesir; Dr. Mursi dah keluarkan perintah berkurung di beberapa kawasan/negeri di Mesir ni iaitu Suez, Port Said dan Ismailiyah. Dan setakat ni Alex tak ada lagi la kena perintah berkurung ni walaupun sekarang ni hampir tiap-tiap malam boleh dengar je suara orang ramai-ramai berarak kat jalan yang tak sampai pun 20 meter daripada rumah aku. Tapi aku tak risau/takut pun sebab diorang cuma guna sepanjang jalan tu je. Diorang tak kona-kona ke jalan lain.

Kalau ada yang masih ingat, 25 Januari 2011 dulu, berlaku revolusi besar-besaran di Mesir ni. Dan tak lama lepas tu, kerajaan Malaysia pun pakat bawak balik semua pelajar Malaysia yang ada kat Mesir. Dan mereka(Malaysian students) ni dapat balik free; kerajaan sponsor! (tak semua la..)

Aku pulak, sekarang ni, memang harap-harap sangat dapat balik free macam tu. Even tahun lepas pun still berharap nak balik free. Tapi bila dengar khabar angin orang cakap yang kalau Mesir ni bergolak teruk lagi dan semua students Malaysia kena balik, kitorang semua kena balik terus, tak boleh datang sini balik dah. Sebab Malaysia dah tak da duit nak sponsor balik free aje. Jadi terbantut lah sikit angan-angan nak balik free tu. Well, first year, semangat dia mesti la lain sikit. Kan?

Memanglah kalau ikutkan, aku pun tak nak Mesir ni bergolak, sebab kesian kat rakyat dia. Tapi dalam kesian-kesian tu jugak, aku tetap nak balik free! Aku nak jugak! Nak jugak!



p/s: Dan tolong bagi return ticket yang tarikh untuk ke Mesir tu sukati aku nak bila pun dan lectures tak start selagi aku tak balik.

No comments:

Post a Comment