Wednesday 1 May 2013

Fotografi pulak?

Assalamualaikum.

Dua tiga hari lepas aku ada hantar gambar-gambar untuk pertandingan Lensa of the month. Pertandingan ni dianjurkan oleh Alex Photographer Community setiap bulan diadakan dengan tema yang berbeza. Untuk bulan April, tema dia "Transport". Pemenang tak ada dapat apa-apa hadiah pun, tapi gambar yang menang akan di publish di page Perubatan Cawangan Iskandariah (rasanya).

Aku mula-mula bersemangat nak submit gambar-gambar aku bila kakak SC aku menang untuk bulan Mac; tema Landskap.

Tapi bila aku tengok gambar-gambar yang orang lain hantar, tiba-tiba jadi rasa macam 
"tak nak hantar la... Gambar aku tak cantik. Orang lain semua pakai DSLR, confirm2 la senang nak menang sebab gambar cantik..". 
Bila aku tunjuk gambar-gambar aku pada housemate, dia kata hantar je la.. Mana tahu menang ke.. 

Well, itu pun tak cukup untuk meningkatkan keyakinan diri aku.
Tapi aku still try edit2 gambar-gambar ni. 

Bila dah siap edit, terfikir pulak
"buat penat je kau edit tapi tak hantar".
Jadi aku pun hantar je laa...


Aku pulak sangat penat. 
Ada peluang nak edit gambar pun selepas pukul 10 atau 11 malam. 
Penat dan mengantuk. 
Tapi rasanya aku dah cuba sehabis baik dah ni.

Tolonglah doa sama supaya aku menang ek. 
Sebab perasaan menjadi pemenang tu sangat best (walaupun tak dapat hadiah).

*first time meng-edit gambar, jadi keyakinan diri tu sangat-sangatlah rendah. Cuma boleh doa je supaya  menang.

Gambar-gambar ni semua ditangkap tahun 2011 atau 2012.



Gambar di Stanley Bridge
(winter 2011/2012)













Laut depan Bibliotheca Alexandria
(winter 2011/2012)




 Stesen Keretapi Ramsis, Cairo
(winter break, 2012)
*first time pergi Cairo sendiri naik train






Jalan laut dekat dengan Stanley bridge
(winter 2011-2012)







Doakan aku menang ya?
Amiinn
=)




UPDATE: TAK MENANG :(

No comments:

Post a Comment